Valgbekendtgørelsen 2014

Ministeriets valgbekendtgørelse 2014

De første ændringer af Folkeskoleloven i forbindelse med folkeskolereformen blev vedtaget i Folketinget den 20. december 2013. Det betød bl.a. at Ministeriet udarbejdede en ny bekendtgørelse for valg af forældrerepræsentanter til skolebestyrelser og disse regler gælder for valget 2014!

Her kan du se Ministeriets valgbekendtgørelse:

Bekendtgørelse om valg af forældrerepræsentanter til skolebestyrelser i folkeskolen og om vederlag til forældre- og elevrepræsentanter i skolebestyrelser i folkeskolen

Se også Skole og Forældres opmærksomhedspunkter til bekendtgørelsen og kommunens udkast til valgregler, som skolebestyrelserne skal godkende!

18. december 2018

25.03.15
Presse-kit: Kom i de lokale medier
Den lokale avis eller radiostation kan være et godt sted at gøre områdets forældre opmærksomme på skolebestyrelsesvalget.
25.03.15
Praktiske redskaber