Guides til skoleforældre

Her kan du blive meget klogere på din rolle som forælder til et barn i folkeskolen. Du kan blandt andet finde inspiration og få gode ideer til, hvordan du kan styrke dit barns motivation for at gå i skole og støtte det undervejs i dets skoleliv.

Forældrerådgivningen

Forældrerådgivningen rådgiver forældre eller andre, der oplever vanskeligheder i forbindelse med et barns skolegang.

Forældreguide: Lær at børnestave

"Det vigtigste i 0. klasse er, at børnene kommer i gang med at skrive og oplever, at det er sjovt, og at de rykker hurtigt," mener lærer i en børnehaveklasse, Susanne Bruun.

8 råd til forældre om Youtube

Som forældre har vi et stort ansvar for ikke at overlade børnene til sig selv i den digitale verden, men klæde dem på med etik og kildekritik, mener uddannelses- og medierådgiver, Camilla Mehlsen.

Disse pligter har andres børn

99% af forældrene mener, at børn i høj eller nogen grad skal have pligter i hjemmet. Men hvilke pligter har børnene så? Og hvad gør forældrene for at få dem til at overholde aftalerne?

Eksperternes råd til forældre

Indfang dit barns ideer

Vil du lære dit barn at sige sin mening højt? Så skal det følges op af, at du rent faktisk hører efter, når holdningerne luftes.