Kontaktforældre

Kontaktforældre udfører en vigtig opgave. De arrangerer sociale aktiviteter, som ryster klassen sammen, og de fungerer samtidigt som et vigtigt bindeled mellem klassens forældre, lærere og pædagoger og mellem forældrene og skolen bestyrelse og ledelse. Her kan du læse mere om arbejdet som kontaktforælder.

Fælles regler på dagsordenen

Som kontaktforælder kan du starte dialogen om fælles regler i klassen. Her får I 9 gode råd til, hvordan I gør fra SSP-samrådets formand.

En teenager i familien

I mange kommuner tilbyder SSP et gratis arrangement for 7. klasser og deres forældre om udfordringerne i teenagelivet. Spørg jeres klasselærer.

Styrk forældresamarbejdet

Hold en workshop om det gode forældresamarbejde. En god dialog mellem forældrene forbedrer trivslen i klassen. Se her hvordan.

Forældreguide til konflikter

Send disse fem råd om konfliktløsning til forældrene i dit barns klasse, så I har et fælles udgangspunkt for dialogen om, hvordan I gør.

Uro i klassen?

Uro vil sikkert blive et emne på et forældremøde. Men vi kan ikke bekæmpe uroen uden at kende årsagen. Klæd dig på til debatten.

Hvordan får vi ro?

Skæld ud virker ikke, men hvad virker så? Få indblik i lærernes værktøjskasse og læs eksperternes bud på 10 måder at bekæmpe uro på.

Elever får ondt i kroppen

For lidt bevægelse og dårlige stillinger giver mange børn ondt i ryggen. Læs hvad skolen kan gøre – og giv forældrene i klassen disse råd.

Problemer med indeklimaet?

51 % af forældrene oplever et dårligt indeklima i deres barns klasse. Se hvilken betydning det kan have – og hvad I kan gøre.