LÆR MED DIT BARN

Her kan du finde gode råd og tips til metoder, aktiviteter, hjælpemidler og forskning i forhold til dit barns læring.

Metoder - Lær med dit barn

Forældrerådgivningen

Forældrerådgivningen rådgiver forældre og andre, der oplever vanskeligheder i forbindelse med et barns skolegang.

feedback

Styrk dit barn med mål og feedback

Ud med ros og præmier. Ind med udfordrende mål og gode råd til at opnå dem. Feedback er dobbelt så effektivt som hjemmearbejde, og endnu bedre, hvis det gøres rigtigt.

læring

Sæt den teoretiske viden i spil

Hvis vores børn skal være innovative og kreative, skal de have numsen væk fra skolebænken og ud for at udforske, afprøve og eksperimentere, påpeger hjerneforsker, Kjeld Fredens.

Derfor har vi matematik i skolen

Fra børnene er små, kan I stille spørgsmål til de løste opgaver. Kan det mon passe? Selv om opgaven er løst korrekt, er en vurdering stadig nødvendig.

Hvorfor skal mit barn lære engelsk?

Børnene opfatter ikke, om et ord stammer fra engelsk eller fra dansk. For dem er det bare en betegnelse, der dækker det, de vil udtrykke. F.eks. spurgte en pige i starten af 3.

Aktiviteter - Lær med dit barn

læring

Grib chancen for læring i hverdagen

Det bliver pludselig let at dividere, når en kasse is skal deles ud til vennerne på en varm sommerdag. Og det giver mening at kunne omregne gram til litermål, når der skal bages kage.

Forslag til online-hjælpemidler - Lær med dit barn

elevdelta.dk

Elevdelta.dk

Formålet med denne hjemmeside er at lade eleverne bruge IT i forbindelse med løsning af opgaver i forlagets bøger.

Slice Fractions

Øg dit barns forventninger til sin næste matematikoplevelse gennem dette prisvindende, problemløsningsspil.

Pilipop

Engelsk til børn - Pili Pop

Pili Pop hjælper dit barn med at blive tosproget ved at øve deres mundtlige engelsk hver dag! Vinder af 2013 Parents’ Choice Awards.

bøger - lær med dit barn

fysik

Den lille fysik- og kemihjælper

Hvordan var det nu lige med Ohms lov? Og hvad er forskellen egentlig på elektroner, neutroner og protoner? Puds dine kundskaber af med bogen her, så du kan hjælpe dine børn med lektierne.

dansk

Den lille danskhjælper

En bog til forældre, som vil hjælpe deres børn med lektierne og følge med i børnenes grammatiske forståelse og staveudvikling.

Styrk dit barn

Styrk dit barn - serien

Kirsten Von Müllen har skrevet en række bøger med fokus på matematik og opmærksomhedstræning for børn og forældre.

En visuel guide til engelsk

"En visuel guide til engelsk" er, hvad enhver der skal tale og skrive engelsk har brug for. Bogens inspirerende visuelle tilgang til stoffet med diagramm...

En visuel guide til computerkodning

Er du interesseret i computerspil og animation? Vil du gerne lære at kode dine egne computerprogrammer? Denne bog er hvad enhver spirende computerprogrammør har brug for.

Hjælp dit barn med matematik

Her er bogen for dig, der synes, at det er svært at hjælpe med dit barns matematiklektier! Ved hjælp af denne håndbog kan du som forælder hjælpe dit barn med lektierne gennem hele skoletiden.

gode eksempler - lær med dit barn

forskning - lær med dit barn

Forældreperspektiver på folkeskolen

Undersøgelsen belyser, hvordan forældrene ser på folkeskolen efter indførelsen af folkeskolereformen, samt om der er en udvikling i forældrenes oplevelse fra 2014 til 2016.