Information til forældre

Sådan stiller du op som kandidat til skolebestyrelsesvalget
  1. Kontakt din skolebestyrelsesformand og/eller skoleleder og fortæl, at du gerne vil stille op.
  2. Udfyld kandidatopstillingsskabelonen, hvor du fortæller hvem du er, om dit engagement i skolen og hvorfor du gerne vil repræsentere forældrene i skolebestyrelsen. Link til skabelon for kandidatopstilling. Skabelonen er også indrettet til at printe og hænge op på skolen som valgplakat. Send din udfyldte kandidatopstilling til skolelederen, så den kan blive lagt på Aula.
  3. Deltag i skolens valghandling, fx. opstillingsmøde, afstemning o.l.

Hvis du vil vide mere om skolebestyrelsen, inden du stiller op:

• Introduktionshæfte til skolebestyrelsesarbejdet, link
  • Gratis e-learningskursus med en lidt dybere forståelse af arbejdsområder mv. link
  • Oversigt over skolebestyrelsernes rammer og muligheder for valget. Her kan man også se love, regler og generelle informationer vedrørende skolebestyrelsesvalget, link

God valgkamp!

22. marts 2022

19.12.23
Se i oversigten hvilke muligheder 2024 byder på
Bliver løbende opdateret
23.11.22
Oversigt over nyhedsbreve
Skole og Forældre udsender jævnligt nyhedsbreve til medlemsskolernes forældrevalgte skolebestyrelsesmedlemmer. Tidligere udsendte nyhedsbreve kan...