Presse-kit: Kom i de lokale medier

Den lokale avis eller radiostation kan være et godt sted at gøre områdets forældre opmærksomme på skolebestyrelsesvalget.

Invitér for eksempel lokalpressen til at følge elevernes arbejde med valgkampagnen eller jeres andre aktiviteter. Kandidaterne kan også sende læserbreve og lignende om deres holdninger til kommunens skolepolitik eller forslag til, hvordan den lokale skole kan forbedres.

I kan også sende en pressemeddelelse til de lokale medier. Herunder har I forskellige tekstbidder, citater og fakta, som I frit kan bruge til at sammensætte jeres egen pressemeddelelse. Fokusér på, hvad der sker på jeres skole i forbindelse med skolebestyrelsesvalget. Husk at skrive en kontaktperson på, så journalisten har mulighed for at lave sit eget interview med jer.

Forslag til vinkler til artikler i lokale medier:

1. Forældre overser deres mulighed for indflydelse på skolen. Det vil de gøre noget ved på den lokale skole (skriv navn og aktiviteter ind)
  2. Skolereformen giver øget interesse for skolebestyrelsesvalg, oplever de på den lokale skole

18. december 2018

25.03.15