Afsluttede projekter

Skole og Forældres årsberetning 2015

Forældre fremmer fællesskabet

Skole og Forældre afsluttede i maj inklusionsprojektet Forældre Fremmer Fællesskabet, med skolebestyrelsen og de enkelte forældre som målgruppe. Projektet var et samarbejde med Det Centrale Handicapråd, og afsluttedes med lancering af en helt ny responsiv hjemmeside med e-guide til skolebestyrelsens arbejde med inklusion, film til forældremøder, principforslag og artikler om, hvordan forældre kan bidrage til skabelsen af en inkluderende skole. Alt indhold er tilgængeligt på www.inklusionsklar.dk.

Samarbejdsprojekt mellem Greve kommune og Skole og Forældre 2013-2015

Projektets sigte var at udvikle samarbejdet mellem skolen og nydanske forældre på samtlige folkeskoler i en hel kommune. Dette gøres gennem uddannelse af det pædagogiske personale, udvikling og anvendelse af værktøjer på skolerne, kurser for forældrene samt netværksdannelse blandt danske og nydanske forældre.

Vi har fået tilbagemeldinger på, at projektet har medvirket til at igangsætte en dialog og givet inspiration til på de enkelte skoler at overveje, hvordan man bedre kan inkludere de nydanske forældre i skole-hjem-samarbejdet ud fra deres forudsætninger og behov blandt andet gennem nogle forældreaktiviteter i den enkelte klasse, hvor målet er at alle forældre inddrages i den fælles aktivitet.
Læs mere om Udvikling af samarbejdet mellem skole og nydanske forældre.

<Forrige - Næste>

(Gå til beretningens indholdsfortegnelse)

23. februar 2021

06.11.18