Forældrestøtte til undervisningen

Forældrestøtte til undervisningen

Forældre kan bidrage positivt til undervisningen.

Ingen kan bedre end læreren tilrettelægge og gennemføre et undervisningsforløb der tager højde for børnenes faglige og personlige udviklingsniveau og sigter på fagets kompetencemål. Men forældrene kan på forskellig måde bringe et pust fra livet i samfundet ind i skolen. De kan have lokale roller og viden, de kan demonstrere deres fag, eller de kan fortælle eller vise film om et emne, en rejse m.m.

Nogle skoler opfordrer forældrene til at skrive sig på en forældrebank med et emne de kan optræde med. Det kan måske bruges i et af fagene eller til en temadag, eller skolen kan arrangere en dag hvor forældrene overtager undervisningen mens lærerne afholder et pædagogisk seminar. Der er også gode erfaringer med at tilrettelægge undervisningen, så forældrene inddrages via elevernes hjemmearbejde – se nærmere på www.foraeldresomressource.dk.

Senest opdateret den

2. januar 2019

af

cg

Læs også

30.09.10
Lokaler og inventar
Der findes endnu ikke faste regler for, hvordan lokalerne på en skole skal være indrettede. Der findes derimod i arbejdsmiljølovgivningen regler for...
10.05.17
Hvem skal skolebestyrelsen samarbejde med?
Jo bedre skolebestyrelsen samarbejder med sine samarbejdspartnere, jo mere indflydelse har man