Forældrenes deltagelse i skolens liv og barnets skolegang

Inspiration til skolebestyrelsens arbejde med princippet for forældrenes deltagelse i skolens liv og barnets skolegang.

Forældrenes inddragelse i deres barns læring og trivsel er den vigtigste enkeltfaktor for at løfte børnenes faglige udbytte af undervisningen.

Det er en del af det lovpligtige principområde: samarbejde mellem skole og hjem og skolens og forældrenes ansvar i samarbejdet. Princippet kan udformes på mange måder og skal passe til jeres skole og til jeres værdigrundlag. Samtidig skal princippet udformes, så de passer til den skolepolitik, der er i kommunen, og så det lægger inden for lovgivningen.

Hjælp og inspiration til at lave princip for forældrenes deltagelse i skolens liv og barnets skolegang

Værktøjskassen indeholder redskaber, der hjælper jer med at lave et effektfuldt princip for forældrenes deltagelse i skolens liv og barnets skolegang:

Skemaer, der hjælper jer igennem processen på en god måde:

Inspirationsmateriale til forældreinddragelse:

15. november 2018

pe

23.02.23
Princip for meddelelsesbogen
Skole og Forældre har formuleret nedenstående princip for meddelelsesbogen til inspiration til skolebestyrelserne
26.10.22
Meddelelsesbogen
I meddelelsesbogen skal få, væsentlige punkter og overvejelser sætte fokus på at understøtte elevens faglige og alsidige udvikling. Skolebestyrelsen...