Internationalt

Skole og Forældres årsberetning 2016

Nordisk Komité for Forældresamarbejde (NOKO)

NOKO logo

Skole og Forældre mødes to gange om året med forældreorganisationer fra de øvrige nordiske lande. Forårets møde fandt sted i Oslo og her deltog både sekretariatsledere og foreningsformænd til en drøftelse af arbejdet med inklusion og integration i de nordiske skoler. Ved dette møde var der også indlagt et besøg på en skole.

Efterårets møde fandt sted i forbindelse med den fælles nordiske konference i Stockholm til september 2016.  Konferencen var afslutningen på det svenske formandskabs arbejde med teamet "Samverkan och inflytande mellan skola och hem" Et tema som er aktuelt og relevant i hele Norden. Ved konferencen deltog Skole og Forældres forretningsudvalg og enkelte fra kursusudvalget sammen med de øvrige nordiske foreningernes bestyrelser og samarbejdspartnere. Læs mere på www.nordiskkomite.org

European Parents' Association (EPA)

EPA logo

Skole og Forældre er medlem af European Parents’ Association (EPA) og deltager som regel med formand, næstformand og sekretariatschef på dets to årlige møder/konferencer. Der er over 30 forældreorganisationer fra hele Europa som medlemmer, og dertil kommer ca. 20 associerede medlemmer. Deltagelsen i dette netværk giver foreningen brugbar viden om forholdene i de øvrige europæiske lande og ideer til nye aktiviteter og projekter.

I april 2016 deltog formand Mette With Hagensen, næstformand Rasmus Edelberg og sekretariatschef Morten Kruse på årets første møde, der blev afholdt i Dubrovnik, Kroatien. Mødet havde titlen ”School as the training ground for active citizenship for parents and children”. Der blev også afholdt generalforsamling, og her blev Skole og Forældres formand valgt til bestyrelsen.

Årets andet møde afholdes i november på samme tid som Skole og Forældres landsmøde, hvorfor Skole og Forældre ikke er tilstede dér.

< Forrige  -  Næste >

(Gå til beretningens indholdsfortegnelse)

4. oktober 2023

06.11.18