Forældremøder

Her kan I som skolebestyrelse få hjælp til at styrke forældremøderne på jeres skole. Der er principper til inspiration og hjælpeskemaer til brug for det konkrete arbejde.

Princip for forældremøder

Forældremøder er en vigtig del af skole-hjem-samarbejdet. Det er en del af det lovpligtige principområde: samarbejde mellem skole og hjem og skolens og forældrenes ansvar i samarbejdet. Princippet kan udformes på mange måder og skal passe til jeres skole og til jeres værdigrundlag. Samtidig skal princippet udformes, så det passer til den skolepolitik, der er i kommunen, og så det ligger indenfor lovgivningen.

Hjælp og inspiration til at lave princip for forældremøder:

Skemaer, der hjælper jer igennem processen på en god måde:

Inspirationsmateriale til gode forældremøder:

18. december 2017

pe

23.02.23
Princip for meddelelsesbogen
Skole og Forældre har formuleret nedenstående princip for meddelelsesbogen til inspiration til skolebestyrelserne
26.10.22
Meddelelsesbogen
I meddelelsesbogen skal få, væsentlige punkter og overvejelser sætte fokus på at understøtte elevens faglige og alsidige udvikling. Skolebestyrelsen...