Kom videre med arbejdet

Inklusion er en ny praksis, der skal indarbejdes i skolens liv, og det kræver, at også I som skolebestyrelse arbejder med det kontinuerligt.

I er altid velkomne til at kontakte os i Skole og Forældre, hvis I har behov for råd eller hjælp til at komme videre.

www.skole-foraeldre.dk
www.skoleborn.dk, magasinet Skolebørn
Telefonrådgivning alle skolehverdage kl. 9-14 på 3326 1721
Mailrådgivning på post@skole-foraeldre.dk
Kurser og seminarer
Udgivelser, herunder Skolebestyrelsens håndbog
Derudover er der hjælp at hente i Undervisningsministeriets site om inklusion og hos Det Centrale handicapråd samt hos Danske Handicaporganisationer

Forældre Fremmer Fællesskabet
Forældre Fremmer Fællesskabet er et projekt drevet af Skole og Forældre og Det Centrale Handicapråd med støtte fra Undervisningsministeriet i perioden 2012-15. Projektets leverancer skal give skolebestyrelser og andre forældre en aktiv og konstruktiv rolle i udviklingen af den inkluderende folkeskole. Se mere på www.inklusionsklar.dk.

< Forrige

24 april 2015

18.03.15
Skolebestyrelsens arbejde med inklusion
Inklusion er på alles læber, men mange er i tvivl om, hvad ordet egentlig dækker over i en dansk folkeskolevirkelighed, og ikke mindst hvordan...
11.03.15
Få de andre forældre med i inklusionsarbejdet
Principper alene skaber ikke inklusion på en skole, og det gør ledelse og personale heller ikke.