Undervisningsmiljø

Undervisningsmiljø

Lov om undervisningsmiljø trådte i kraft i 2001 og omfatter det fysiske, psykiske og æstetiske undervisningsmiljø.

Alle skoler skal hver tredje år lave en undervisningsmiljøvurdering der kortlægger problemerne i undervisningsmiljøet og beskriver, hvad der skal gøres. Der er ikke som i arbejdsmiljøloven håndfaste mål for et godt undervisningsmiljø, der er ikke fastsat nogen form for sanktioner, og der er ingen kontrolmyndighed. Dansk Center for Undervisningsmiljø laver løbende undersøgelser af undervisningsmiljøet og kommer med anbefalinger.

Senest opdateret den

3. maj 2017

af

cg

Læs også

30.09.10
Samordnet indskoling
Af folkeskolelovens § 25 , stk. 3 fremgår det, at der kan ske samordning af dele af undervisningen for børnehaveklasse og 1. og 2. klasse. Der er...
30.09.10
Værdiregelsæt
Hvordan skal vi være på vores skole? Det er måske skolebestyrelsens vigtigste opgave at finde de værdier, som hjemmene og skolen kan være fælles om.